BIŻUTERIA GÓRSKA Z DREWNA I ŻYWICY. – CO WPŁYWA NA JEJ CENĘ?
Wchodząc na stronę naszego sklepu internetowego http://projektzywica.pl możecie zauważyć różnice cenową pomiędzy Kolekcją Górską a Kolekcją Natura.
Z czego właściwie wynika ta różnica? Dlaczego produkty z górami są droższe niż te z kwiatem?
Pewnie większość z Was już się domyśla, lub po prostu dawno to wie, ale nie każdy zdaje sobie sprawę z tego ile pracy wymaga zrobienie np. Pendrive z Tatrami.
Do stworzenia takiego naszyjnika jak np. ze stokrotką i niezapominajkami potrzebujemy dobrze wysuszonych kwiatków, które muszę znaleźć, zebrać i odpowiednio wysuszyć. Wiadomo, jest jeszcze przyklejanie i zalewanie żywicą, później szlifowanie i polerowanie (ale nigdy nie ma tego tyle ile jest przy biżuterii z Kolekcji Górskiej, Kolekcji Kształty, czy Pendrive’ach.
Górską biżuterię tworzymy z drewna (głównie czarnego dębu).
Musimy przygotować odpowiedni kawałek (obciąć go i wyszlifować).
Potem Dremel'em zaczyna się rycie!
Rzeźbimy albo na podstawie zdjęcia z Internetu, albo rękę ponosi wyobraźnia.
Ten proces jest dość żmudny i wymagający. Chodzi przecież o stworzenie jak najbardziej realistycznego górskiego krajobrazu.
Po skończonym
rzeźbieniu zaczyna się tzw. „zaśnieżanie” górskich szczytów (białą farbą) oraz "sadzenie roślinności", głównie z mchu i gałązek wrzosu.
Gotowe wyrzeźbione góry zalewamy żywicą, czekamy kilka dni, po czym nadajemy ostateczny kształt projektu.
Kolejnym krokiem jest szlifowanie około 8 gradacjami papierów ściernych.
Na koniec polerowanie – walka z małymi, przeklętymi ryskami. Najgorsze jak już myślisz, że skończone a tam zawsze jakaś mała się znajdzie i powrót do szlifowania. Na szczęście taki proces, po kilku latach pracy z żywicą to już rzadkość.
Jeśli w biżuterii jest gdzieś drewno niepokryte żywicą to impregnujemy je kilkakrotnie specjalnym olejem do drewna.
Potem mocujemy uchwyt, haczyk i naszyjnik jest już gotowy.
Następnie fotografia produktowa do sklepu internetowego oraz fotografia, nazywam ją: „plenerowa” – na social-media)
Każdy produkt pakujemy w eleganckie, granatowe pudełeczko z gąbką pokrytą czarnym welurem, który idealnie podkreśla atuty żywicy.
No i na koniec najboleśniejszy etap dla portfela każdego przedsiębiorcy, czyli: Promocja produktu, aby mógł trafić do swojego potencjalnego klienta.